26 Ekim 2014 Pazar

Zamanında ve nerede istiyorsanız orada ders çalışın..

Vizeler,finaller ve diğer sınavlar kapımıza geldiler.Hoş gelmişler !.
Hani hep derler ya ' Kütüphanede sessiz olun insanlar ders çalışıyor ' diye.Ben, evde kardeşimin yarattığı sesten midir yoksa okuldaki seslerden dolayı mıdır bilmiyorum, sessiz ortamda ders çalışamam.Susasam ya da acıksam dışarı çıkamıyorum.Telefonumu seslide unutsam çaldığında rahatsız oluyorum.İşte bu yüzden kahve dükkanlarında oturup çalışıyorum.Bağdat Caddesinde denize karşı..Tabi siz farklı düşünebilirsiniz.Kütüphanede çalışabilirsiniz.Ya da İstanbul’da yaşamıyorsunuzdur o zaman sizin içinize sinen yerde çalışabilirsiniz.Dış ortama karşı kulaklarınızı kapayın.Yanınızda ders çalışan diğer insanları da görünce daha mutlu ve hevesli olursunuz.Şahsen ben oluyorum.Renkli kalemler de bire bir.Hem bilgilerin aklınızda kalmasını daha çok sağlıyorlar hem de rengarenk bir estetik veriyor.Odanızda çalışma masanız varsa onun üzerine ya da duvarlara posterler asabilirsiniz.Ama şarkıcı resmi falan değil.Hayallerinizin resmi.Benim duvarlarımda okuldan aldığım Erasmus afişi ile dünya haritası var.Ne zaman ders çalışsam ilk önce onlara bakıyorum, amacımı düşünüyorum daha sonra dersimi çalışıyorum.Ders çalışmak kötü bir şey değil arkadaşlarım.Ders çalışmak hayatınızı kurtarır.Sevdiğiniz yerlerde ; ister odanız ister kütüphane isterseniz diğer yerlerde çalışın.Ama arkadaşlarınızla çalışırsanız o ders yalan olur,buhar olup uçup gider.Tam ders çalışmaya başladığınızda ya bir dedikodu kopu veriyor ya da yeni aldığınız eşyalarınızı birbirinize söylüyorsunuz.Bu hep böyle.Ben de yaşadım.Ama istisna da olabilir.Siz kendinize söz geçiriyorsunuzdur , ders çalışılacak denildiğinde bu iş olacak diyorsanız o başka.Siz mükemmelsiniz o zaman.Uzun lafın kısası istediğiniz her yerde, güvenilir olan her yerde ve en önemlisi zamanında ders çalışın.Bazılarımız bir ay önceden bazılarımız da haftalar önceden çalışmaya başlamıştır.Bir düşünün , Misafirlerinizi önceden hazırlık yapıp da mı beklemek daha güzel olur yoksa son dakikada eşyaları dolaba,yerdeki tozları da halının altına süpürerek beklemek mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder