28 Ekim 2014 Salı

Sahi nedir bu tembellik ?

Sahi nedir bu tembellik ? Bu erteleme isteği ? Erteleyince daha mı güzel oluyor her şey ? Neden sınavlara son dakika çalışılıyor ? Ders tekrarının her gün yapılmasını zor varsayarsak peki o zaman niye her hafta yapılmıyor ? Bu kadar mı zor ders çalışmak, bilgi sahibi olmak ?

Bugün vizelerime çalışırken fark ettim ki ne kadar yanlış olduğunu bilsem de tam ders çalışmaya başladığımda bir yorgunluk hissi beraberinde de erteleme isteği geliyor.İçimdeki ses ne kadar ders çalışmamI söylese de diğer taraftan da "Şimdi akşam oldu git yat uyu yarın çalışırsın ya da şimdi moral depolaman lazım o yüzden film/dizi seyret gece yarısına doğru çalışırsın" diyor.Şahsen bunlardan nefret ediyorum.Bir yanım ne kadar çok ertelemek istese de onu dinlememeye çalışıyorum.Çünkü biliyorum ki o zaman benim dışarıdaki diğer insanlardan bir farkım kalmaz.Ben kararlarımı verirken neyin doğru neyin yanlış olduğunu belki iki belki de üç kez düşünüyorum.Eğer çalışmazsam başıma nelerin geleceğini tahmin edebiliyorum.Tembelliğimi ilkokulda bıraktım.Artık önümde başarılı geçireceğim zamanlar var.Tamam her zaman başarılı olamayacağmı biliyorum,bir yerlerde düşüp takılcam ama ayağa kalmasını da iyi biliyorum.Babam küçüklüğümden beri eğitim ve hayat konusunda sayısızca nasihat verdi, hala da devam ediyor.İlkokulda ders çalışmadığım için gelecekte başımı duvarlara vurup "Keşke babamın sözünü dinleseydim" diyeceğimi söylemişti.Gerçekten de gerçek oldu lisede aynısını yaşadım.Kendime çeki düzen vermem gerektiğini biliyordum ve yaptım da.Şimdi Türkiye'nin en iyi üniversitelerinden birindeyim.Düzenli olarak ders çalışmasaydım ya da derslerde öğretmenlerimi dinleyip not almasaydım Onur Öğrencisi de olamazdım.Babam her zaman "benim için değil kendin için okuyorsun,çalışıyorsun" diyor ama o Onur Listesine girmeyi en çok onun için istedim.Yüzündeki o mutluluğu görmek istedim, hayallerini boşa çıkaramazdım.O adam , babam, okumam için elinden geleni yaparken, okul taksitimi ödemek için bu kadar çok didinirken  , benim okulda diğer insanlara özenmemem için aylarca istediğim telefonu bir anda para çekerek hemen o dakikada alan adama bunu yapamam ben.Evet sizin için ders çalışmak ders çalışmaktır , mesleğinizdir ama benim için daha anlamlı.Ben dersi ders olarak görmüyorum.Öyle görürsem aklımda kalmayıp uçup gidiyorlar.Onlar benim uçak biletim , evim , arabam , ailem tüm hayatım.Ders çalışmadan önce olan bu tembellik ve erteleme isteği aslında başladıktan sonra gidiveriyor.Kendinizi derse kaptırıyorsunuz ve bir bakmışsınız onlarca sayfa çalışmışsınız.Sizden bir ricam ; okula gitmeden önce , ders çalışmadan önce ve bir şeylere para harcamadan önce iki kere düşünün derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder