27 Ekim 2014 Pazartesi

5,10,25 Kuruş Deyip Geçmeyin



Küçüklüğümden beri hep tasarruf yapmaya çalışmış fakat hep paralarımı harcamış olurdum.Bir hafta belki daha da sıkardım ıkı hafta kadar biriktirebilirdim.Ama canım bir şey çektiğinde direk harcardım.Hata olduğunu geç anladım.Eğer küçüklükten gelseydi bu alışkanlığım, şimdi fazlaca paralarım olmuş olurdu.Ama olsun geç de olsa anlamış oldum.On sekizimde  para biriktirmeye başladım.Nasıl mı ? Okulu kazanmadan önce çok fazla yabancı filmler seyrediyordum.Miami'de California'da çekilmiş gençlik filmleri , sörf edenler,tarihi üniversite binaları...Onları her gördüğümde bir kez daha yurt dışına gitmek istedim.Gitmek için de paraya ihtiyacım vardı.Hiç unutmam cebimdeki bozukluk paralarla başlamıştım.5,10,25,50 krş ve 1 lira ile işe koyuldum.Birkaç hafta sonra 91 lira olmuştu.Hayatımda ilk defa bu kadar uzun süre para biriktirmiştim.Bir markete gidip kağıt paraya çevirmiştim.Daha sonra düşündüm ' Ben bu parayı yine harcarım.Zaten yurt dışına gitmek istiyorum en iyisi bunu yabancı paraya çeviriyim'demiştim.İyi ki de demişim.Babamın verdiği haftalık harçlıkları biriktirirken aç kaldığım da oldu , susuz kaldığım da oldu.1 lira dahi heba etmek istemiyordum.1.5 yılın sonunda 3 bin liraya yakın param oldu.Ama ne kadar mutluydum anlatamam.Düşünsenize 5 kuruşla 91 tl biriktiriyorsunuz ve sonunda 3 bin tl oluyor.Şaka gibi.Sokakta bazı kişiler 5 kuruşun ya da 10 kuruşun yüzüne bile bakmazlar.Ama ne kadar da önemliler.Belki yurt dışına gidemedim ama iki aylık okul taksidimi çıkarmış oldum.Konumuza dönersek..Benim durumum yok, harçlığım fazla değil diye yakınmayın.Kuruşlarla başlayın sizinle birlikte onlarda büyüyecek.Para, satın alma gücü olduğundan onu biriktirmek , tasarrufu sağlamak gücünüzü elinizde tuttuğunuz anlamına gelir.Geleceğinizi şimdiden kontrol edin , yaşayın,biriktirin..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder