27 Ekim 2014 Pazartesi

Kendinizle gurur duyun


Dışarıdaki insanlardan önce kişi ilk kendisiyle gurur duymalı.Kendine karşı dürüst kişi , bir işi yaptığında ' Başardım bunu ,kendimle gurur duyuyorum' demeli.Çünkü dışarıdaki insan ne kadar yüzünüze gülse de sizi kıskanıyor olabilir.Arkadaş gibi görünse de bazı şeylerden caymanızı sağlayabilir.Ya da direk kıskandığını belli ederek size karşı kötü şeyler söyleyebilir.Ben bunların hepsine alıştım.En çok üniversitede gördüm bunu.Ben ödevlerimi , derslerde yazdıklarımı diğerleriyle paylaşmak istemeyen bir öğrenciyim.Hep de böyle kalacağıma eminim.Beni cimrilikte suçlayabilirsiniz fakat ben orada ödevi yaparken ,sinir krizi geçirirken kim yanımda ? Ya da kim destek oluyor bana ? İstatistik ödevini yaparken , dış ticaret sunumumu hazırlarken ağladığımı ,kağıtları yırttığımı hatırlıyorum.Hangisi bunları yaşadı ? Sonra gelmiş Gizem ne kadar cimrisin diyorlar.Ben emeğimin karşılığını almak isterim.Onun için tüm gücümle elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışırım.Bu yüzden de ödevlerimi vermem.Ödevlerini yapsalar,derslere girseler ama bir konuyu yapamazlarsa tabii ki anlatırım.Ya da ödevlerinde anlamadıkları sorular varsa anlatır cevapları veririm.Ama armut piş ağzıma düş olayı yok.Emek harcamayanlara ödül yok bende.Derslere girmeyenler konuları sınav haftasından once almayı gayet iyi biliyor.Ama derse gel de dinle dediğimizde tık yok .Tabi kendi tercihleri.Ama bu da benım tercihim.Sevmeseler de saygı duymak zorundalar.Derslere de her zaman katılan bir öğrenciyimdir.Bu da insanları fazlasıyla rahatsız etmekte.Neden derse giriyorsun diye kızıyorlar bana.Ne saçma konuşuyorlar öyle ! Okulda ders işlenir, bu yüzden de sınıflara gidilir, 45 dk oturulur ve konular işlenir.Ben boşuna mı çalışıyorum ya da para ödüyorum.İngilizce dersinde bir arkadaş vardı.Derse girdim diye beni döveceğini bile düşünmeye başlamıştım.Çünkü öyle bakıyordu ki insan bir an öyle hissediyordu.Ama genel olarak derslerden kaçıyorlar.Sınav haftası süt dökmüş kediye dönüyorlar.Derslere girdiğim için ve sınavlardan yüksek not aldığım için azarlandığım da oldu.Ben tam tersi olur diye düşünüyordum, hani yüksek not almak güzel şeydir.Tabi bunlar ön lisans zamanımda oldu lisans zamanımda nasıl olur orası meçhul.Beni kıskanan insanların olduğunu biliyorum.Bu beni ne kadar sinir etse de bir yandan da seviniyorum.Çünkü kendime olan güvenim geliyor ,onları  öyle görünce daha fazla hırs yapıyorum,kendimi değerli hissediyorum demek ki fark edilebiliyormuşum diyorum.Bu yüzden kendimle gurur duyuyorum.Çünkü istediğimi yapabiliyorum, hayır demesini biliyorum, kimseye karşı kötü düşünmüyorum ki bu en güzel duygulardan biri.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder