3 Ocak 2017 Salı

Neler yapmak istediğini bilmeli...

Her şeyden önce kendine karşı dürüst olmalı insan.Geçmişte ne yaşadıysa hangi pişmanlıkları varsa yüzleşmeli onlarla.Sonra bu hayatta neler yapmak istediğine karar vermeli.
Dün İnstagram'da bir kızın gönderisini okudum.Özel üniversite yazmak istememiş ve babasının teşvikine rağmen çıkmamasını istemiş ve çıkmayınca da mutlu olmuş.Ben bunları okurken çok şaşırmadım ya da kıza kızmadım ama aklımda olan şuydu , istediği özel okulları ve bölümleri yazıp -tam burslu olarak - tercihini yapsaydı belki de emeklerinin karşılığını getirecek bir okul kazanabilirdi.Çünkü bir de fedakarlıklardan bahsetmiş ve aklıma şu geldi tam burslu yazsaydı fedakarlıklarının karşılığını almış olurdu.Ama o onun tercihi ve saygı duyuyorum.Çünkü kızımız ne yapmak istediğini biliyor , kendinden emin.Bunlar size çok bilindik gelebilir ama kararlı olmak , ne yapmak istediğini bilmek o kadar zor bir şey ki...
O yüzden bugünkü yazımda buna değinmek istedim.Önceki yazılarımı okuduysanız benim  eğitim hayatım hakkında az çok bilgi sahibisinizdir.Ama tekrardan yazacağım hem benim için de moral olur kendi kendime gaz veririm :)
Ben OKS'de - bugünün TEOG'u - çokk kötü bir puan yapıp Meslek lisesine gittim ve orada Muhasebe okumaya karar verdim.Sonra staj yapmamız zorunluydu ve o an artık ergenliğin vermiş olduğu geçişlerden de kaynaklanıyor olsa gerek Sigorta şirketinde staja başladım ve mutluydum.Ama lisemin son yıllarına doğru özellikle son sınıfta staj şirketimdeki kişilerin masalarındaki yurt dışından getirdikleri şeylerden ve çalışanlar arasındaki ilişkilerden kaynaklandı sanırım yurt dışına çıkmak istedim ve iki yıllık okulda okuyabileceğimi bildiğim için Dış Ticaret okumaya karar verdim.Babam Muhasebeyi istemişti annem Bankacılığı ama ben ne istediğimi hangi okulu istediğimi biliyordum ve seçeneklerime saygı duydular.Dün kızın İnstagram'daki yazısını okuyunca kendi eğitim hayatım aklıma geldi.Twitter'da sizlerle konuşuyorum , sohbet ediyoruz , dertleşiyoruz YGS-LYS 'ye hazırlanan yüzlerce kişi var.Siz siz olun bu süreçte ne yapmak istediğnizi hangi okulu ve bölümü istediğinizi listeleyin ve size ricam tercih zamanı geldiğinde tercih listesini boydan aşağı doldurun tabii ki de sadece istediklerinizi ve okuyabileceklerinizi yazın.Gelecekte pişman olmayın  :)

Sevgiler
G

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder