15 Ağustos 2016 Pazartesi

Farklı bir şehirde okumak

Tekrardan merhaba arkadaşlar ! Bugünkü konumuz başka bir şehirde okumaya giden arkadaşlar için olacak.
Geçen günlerde şöyle bir mesaj aldım ; Merhaba ben İstanbul'da üniversite kazandım ama büyük şehir olması beni çok korkutuyor.Evet hayallerimin şehri ama bilmediğim için ve büyük olduğu için
korkuyorum açıkçası.
Arkadaşlar lütfen kendinize güvenin.Bu hayatta bir şeyler başarmak için ilk önce kendinize güvenmeniz gerek.Psikolojik olarak size iyi gelir , işlerinizi halletmenizde büyük yardımcı olur.Kendinize güvenince pozitif olursunuz.
Kaybolacağım diye tedirgin olmayın.Sora sora Bağdat bulunurmuş :) Şöyle söyleyim benim ailem beni tek başıma bir yerlere gitmeme izin vermiyordu.Ben de anneme Kadıköy'e gidiyorum diye söyleyip Beşiktaş'a şuan okuduğum üniversiteye geldim.Aileden habersiz işler yapın demiyorum.Ama kendinize her anlamda güvenmelisiniz.Benim kendime güvenim , inatçı olmam ve diğer insanlara güvenme konusundaki tutumum beni şimdi bulunduğum yerde olmamı sağladı. :)
Eğer çok çok büyük bir şehre gidiyorsanız ilk olarak okulunuzun bulunduğu yerleri keşfedin.Hava kararmadan önce gezin , dolaşın , yeni yerleri görmenin tadını çıkartın.Güvensiz gördüğünüz yerlere gitmemeye özen gösterin.Ve eğer birilerine adres sormanız gerekiyorsa yoldan geçene değil, iyi bir mağazada çalışanlara ya da bankaların güvenlik çalışanlarına sorun.Ben 4.5 yıldır tek başıma İstanbul'u dolaşıyorum ve hala bilmediğim görmediğim çok yer var.Adreslere internetten bakıyorum , otobüs kullananlara , akbil bayilerine soruyorum.
Evet yaşadığınız yerde bir yerden başka bir yere giderken yürüyebilirsiniz , evet küçük bir yerde yaşayabilirsiniz.Ama şimdi siz üniversite öğrencisisiniz ve kendi ayaklarınız üzerinde durmayı bilmelisiniz.Televizyonlarda çıkan haberler üzerinde çok fazla kalmayın.Evet mağlesef kötü olaylar da yaşıyoruz bunlara ben de çok üzülüyorum.Ama bunlar sizin güveninizi ve okuma aşkınızı kırmasın.

Sevgiler
Gizem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder